Inspiratie voor de
nieuwsgierige shopper.

New Skin Brussels: diervriendelijke Belgische ledermode

Leer is stijlvol en tijdloos, en past voor elke gelegenheid. Een merk dat dit combineert met een engagement voor duurzame, diervriendelijke mode, én dat bovendien made-in-Belgium is, dat is New Skin Brussel.

New Skin Brussels is nieuw label van twee jonge Belgen. Ze willen uniek zijn in de sector en tegelijk een positieve bijdrage leveren aan het milieu. Ze realiseerden zich wat de consument op dit moment mist: een modemerk dat kwaliteit combineert met uitstraling en design, én tegelijkertijd onze planeet respecteert.

Plantaardig leder

De producent van het diervriendelijke leder voor New Skin Brussels is een revolutionair Mexicaans bedrijf, dat plantaardig leer van cactussen ontwikkelt. De kwaliteit is gelijk of zelfs beter dan dierlijke ledersoorten, of andere plantaardige alternatieven. In de eerste plaats omwille van de natuurlijke weerstand tegen water, waardoor het leer niet wordt beschadigd en niet waterdicht hoeft te worden gemaakt. Ten tweede, het materiaal is onderhoudsvrij voor ongeveer 10 jaar. Bovendien is het leer 100% natuurlijk en blijft het dat ook tijdens en na de verwerking tot leder. Er worden geen chemicaliën gebruikt tijdens het proces.

“Voor New Skin Brussels staat het welzijn van de planeet, de dieren en de mensen centraal. Daarom hebben wij besloten een productieproces op te zetten dat zo lokaal mogelijk is.”

Made in Belgium

Voor New Skin Brussels staat het welzijn van de planeet, de dieren en de mensen centraal. Daarom vindt het volledige fabricageproces van de producten plaats in België. “Om transport te beperken en onze ecologische voetafdruk zoveel mogelijk te verkleinen, om de werkgelegenheid in België te steunen en de arbeidsomstandigheden te kunnen controleren, om zeker te zijn van de kwaliteit van onze kledij en, ten slotte, om de productie zo artisanaal mogelijk te laten verlopen”, zo luidt het.

Wie ben jij?

New Skin Brussels staat voor ‘slow fashion’. Elk van de stukken wordt op bestelling gemaakt en gepersonaliseerd. Van elk product worden slechts 200 exemplaren geproduceerd en verkocht. Elk model heeft een eigen naam en identiteit. New Skin Brussels wil dat de klant zichzelf herkent in de persoonlijkheid van het stuk. Josh, Jada, Jeannie, Jude of Jeremy, wie ben jij?

Deel dit bericht.

Ook interessant.

Parijse musea in Olympische stemming

Tussen de sportevenementen door krijgen de 14 miljoen bezoekers die tijdens de Olympische Spelen in Parijs worden verwacht de kans om hun geest te verrijken