Inspiratie voor de
nieuwsgierige shopper.

Primeur: LiQ-ijs met… kastbeelbier

LiQ (LiQuor infused icecream), de ‘Belgian made icecream for adults only’, gaat de zomer in met een vernieuwd assortiment en dito verpakking. Er zijn vier opgewaardeerde smaken (waarvan er twee in frisco verkrijgbaar zijn) én het revolutionaire Vanilla Cherry Kasteel Rouge: het allereerste ijsje in België waarin bier is verwerkt. De samenwerking met de Kasteelbrouwerij Vanhonsebrouck is uniek, want voor het eerst stapt het biermerk in een zogenaamde ‘joint branding’.

Opgewaardeerde smaken, nieuwe producten

Respect voor de planeet en voor producten van eigen bodem zit in de DNA van het bedrijf dat in 2018 als Boogo de markt veroverde met kwaliteitsvol room- of sorbetijs verrijkt met een vleugje alcohol. De rebranding tot LiQ maakte van het bedrijf een mass market speler. De vroegere studentondernemers ontpopten zich inmiddels tot entrepreneurs die de voeling met de markt hoog in het vaandel dragen en door de afgelopen coronaperiode ruimte kregen om het bestaande assortiment onder de loep te nemen. Oprichter Jorgo Struyve: “We willen mensen laten genieten van een heerlijk tussendoortje zonder de planeet te schaden. De nieuwe cup-verpakkingen ogen dan wel warmer en complexer, ze zijn nog steeds volledig gemaakt van biologische materialen.”

De gloednieuwe lijn telt vijf smaken waarvan de Cookies & Cream Amaretto en de Salted Caramel Macadamia Bourbon ook als stick verkrijgbaar zijn. De friscowikkels van deze sticks zijn op hun beurt 100% recycleerbaar. Jorgo: “Dé kers op de taart – zowel letterlijk als figuurlijk – is het gevolg van een unieke samenwerking met de Kasteelbrouwerij Vanhonsebrouck die heeft geleid tot het eerste Belgische ijsje dat bier bevat: de Vanilla Cherry Kasteel Rouge, een frivole mix van vanille-ijs met Rouge en een zomerse swirl van kers met stukjes witte Belgische chocolade voor die extra crunch.”

“Dé kers op de taart – zowel letterlijk als figuurlijk – is het gevolg van een unieke samenwerking met de Kasteelbrouwerij Vanhonsebrouck.”

Belgische primeur

Xavier Vanhonsebrouck,  CEO Kasteelbrouwerij Vanhonsebrouck: “Iedereen weet dat onze brouwerij geen uitdaging uit de weg gaat en we waren dan ook enthousiast om de handen in elkaar te slaan met  LiQ. We delen hun trots dat onze samenwerking heeft geleid tot een product dat een première betekent in het dessertlandschap. Onze Kasteel Rouge is al langer een paradepaardje van onze brouwerij en wint nog steeds aan populariteit. Het feit dat de fans hun favoriete biertje ook als dessert kunnen degusteren maakt ons bijzonder blij en we verbinden dan ook graag onze naam aan dit initiatief. Eenmaal de coronamaatregelen versoepelen en onze belevingsbrouwerij weer toegankelijk is voor het publiek zullen we de Vanilla Cherry Kasteel Rouge zeker ook in onze degustatieruimte aanbieden alsook in onze eigen bierboetiek.”

Een aangepaste distributie

En er is nog meer goed nieuws voor de LiQ-fans. De bestaande verkooppunten bij Delhaize en Spar worden aangevuld. Ook Colruyt neemt de LiQ-ijsjes op in zijn assortiment. Medeoprichter Nicolas Destoop vult aan: ”Ook drankencentrales zullen onze ijsjes verdelen. Daarnaast zijn we ook enthousiast over de lancering van onze webshop binnen enkele weken.”

LiQ
LiQ werd opgericht in april 2018 door Jorgo Struyve en Nicolas Destoop, twee Belgische ondernemers die een passie voor ijscrème delen. Met hun assortiment ‘alcohol infused ice cream’ dat naast authentieke smaken de lokale kwaliteitsproducten wil accentueren, brengen ze een nieuwe gesofisticeerde dessertervaring. Met oog voor smaak en natuur brengen ze de vijf smaken in eco-friendly verpakkingen op de markt.

Deel dit bericht.

Ook interessant.