Inspiratie voor de
nieuwsgierige shopper.

‘Pink October’ komt eraan: Amalys lanceert exclusieve Think Pink-set

Ter gelegenheid van ‘Roze Oktober’ heeft het Belgische merk van elegante dameshorloges Amalys een unieke set gecreëerd ten voordele van Think Pink, de Belgische organisatie die zich dagelijks inzet voor borstkankerpatiënten.

Sinds de oprichting eind 2017 heeft het merk er altijd naar gestreefd een ethische dimensie in zijn ontwikkeling op te nemen, door zich te verbinden aan verenigingen die opkomen voor de rechten van meisjes en vrouwen in de hele wereld. De Belgische horlogemaker bevestigt nu zijn engagement met de lancering van deze unieke set in beperkte oplage, waarvan de winst geschonken wordt aan Think Pink, dat dagelijkse hulp en steun biedt aan personen die getroffen zijn door borstkanker in België.

Amalys werkte samen met het Belgische juwelenmerk I.Ma.Gi.N. om een prachtig doosje te ontwikkelen met een horloge en een verfijnd armbandje, elk discreet voorzien van het Think Pink-symbool. De set is vanaf nu verkrijgbaar in een beperkte oplage ter gelegenheid van ‘Roze Oktober’, de borstkankermaand.

Tiffany Bulteau van Think Pink: “We zijn verheugd dat we dankzij ons partnerschap met Amalys meer mensen kunnen sensibiliseren. Een geweldig initiatief waarmee we nog meer vrouwen kunnen steunen die door deze ziekte zijn getroffen.”

“Een geweldig initiatief waarmee we nog meer vrouwen kunnen steunen die door deze ziekte zijn getroffen.”

De elegante set is verkrijgbaar in de partnerboetieks van Amalys en I.Ma.Gi.N., alsook in de webshops van Amalys en Think Pink voor 139 euro. Per verkochte set wordt 20 euro geschonken aan het Geef om Haar-fonds van Think Pink, dat mensen helpt die financiële moeilijkheden ondervinden bij de aanschaf van een pruik na borstkanker.

Adrien Voisin, de bedenker van Amalys: “Think Pink is een partner op lange termijn en haar programma maakt al deel uit van de liefdadigheidsprojecten voor vrouwen die wij steunen, naast Women’s Foundation, die strijdt tegen geweld tegen vrouwen, en Plan International, dat opkomt voor de rechten van kinderen en de gelijkheid van meisjes. Dat is onze maatschappelijke verantwoordelijkheid als merk.”

Het engagement van het jonge Belgische bedrijf komt het hele jaar door concreet tot uiting in giften en sensibiliseringsacties. Voor elke online bestelling schenkt Amalys reeds 5 euro aan een van deze drie verenigingen. Bovendien wordt aan het einde van het jaar 10% van de winst van de onderneming aan deze drie partnerverenigingen uitgekeerd.

Amalys
Amalys is een jong horlogemerk dat eind 2017 in Brussel werd opgericht. Het wil het anders aanpakken in de wereld van de horlogerie door zich concreet in te zetten voor meisjes en vrouwen in de hele wereld. Het bedrijf creëert horloges voor de onverschrokken en ambitieuze vrouwen van vandaag die hun stijl willen aanvullen met een eigentijds tintje. Elke collectie is vernoemd naar een inspirerende vrouw: (Rosa) Parks, (Josephine) Baker, (Grace) Kelly en (Audrey) Hepburn. De horloges zijn uitsluitend gemaakt van staal en uitgerust met een Seiko-binnenwerk. De prijzen variëren van 109 euro tot 149 euro.

Deel dit bericht.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Ook interessant.